Afspraken
U kunt dagelijks van ma-vr telefonisch een afspraak maken tussen 08:00-12:00 uur (uitgezonderd 10.00-10.30) of tussen 14.30-17.00 voor het spreekuur van de huisartsen, praktijkondersteuners of spreekuurondersteuners.
In de ochtenden kan de wachttijd door de vele telefoontjes soms iets oplopen. U kunt ook kiezen om online uw afspraak te plannen. U ziet dan direct welke tijdstippen er nog beschikbaar zijn en krijgt vervolgens een bevestiging van uw gemaakte afspraak. U kunt hiervoor online een account aanmaken, waarna u eenmalig binnen 3-5 werkdagen een controle en vervolgens bevestiging ontvangt.
Via de website www.thuisarts.nl kunt u ieder moment van de dag al zelf onderzoek naar uw klachten. U bent dan beter voorbereidt op het bezoek aan de huisarts of krijgt zelfs al zelfzorg adviezen.
Voor meer urgente vragen en hulp dezelfde dag, vragen we u te bellen met de assistentes via 0229-542808.
Voor spoedgevallen zijn wij de hele dag bereikbaar via optie 1 van het keuzemenu
Wij maken gebruik van een telefooncentrale met een keuze menu.
Een voordeel hiervan is dat u direct doorverbonden wordt bij dringende spoed als u keuze 1 intoetst, u gaat dan buiten de wachtrij om. Uiteraard vragen wij daar direct bij om dit alleen bij spoed te gebruiken en niet deze functie te blokkeren voor echte spoedgevallen.
Andere voordelen zijn dat u direct doorverbonden kunt worden naar de apotheek of de herhaalrecepten lijn. Medicijnen die u chronisch gebruikt kunt u via keuze 2 bestellen. U kunt uiteraard ook vragen naar onze herhaalservice, waarmee chronische medicatie automatisch voor u besteld wordt en u bericht krijgt wanneer het klaar staat.
U kunt ook via een beveiligd portaal rechtstreeks uit uw medisch dossier herhaal medicatie bestellen. U hoeft dan niet meer telefonisch, soms lastige medicijnnamen, in te spreken en kunt rechtstreeks de door uw gewenste medicatie aanvinken.
Vragen van de assistente (Triage)
Als u belt voor een afspraak dan zullen de assistenten meerdere vragen aan u stellen. Deze vragen zijn bedoeld om de urgentie van uw afspraak te beoordelen en om de artsen een goede voorbereiding te geven op uw bezoek. Het komt regelmatig voor dat bellers hun eigen klachten niet goed op urgentie in kunnen schatten en daardoor afspraken te lang uitstellen of juist te snel naar hun huisarts willen. Om voldoende ruimte te houden en spoedgevallen altijd voorrang te kunnen geven is het dus goed dat de assistenten een eerste medische beoordeling doen, welke uiteraard door de artsen op de achtergrond wordt gecontroleerd. U kunt u zelf eventueel voorbereiden door uw klachten eerst via www.thuisarts.nl op te zoeken en te kijken of er al eerste adviezen worden gegeven.
Afspraak afzeggen?
Indien uw afspraak niet meer nodig is of u toch niet kunt komen, wilt u ons dan minimaal 24 uur van te voren bellen? Helaas komt het steeds vaker voor dat patiënten niet op komen dagen, waardoor belangrijke tijd voor andere verloren gaat. Indien u vaker een afspraak vergeet zijn wij daarom ook genoodzaakt om 25 euro per gemist consult rechtstreeks bij u in rekening te brengen.